با سلام به شما دوستان الو پشتیبانی امروز در این مقاله به آموش ۳۰ راه حل ساده برای ارتقاء محتوا و گرفتن ایمیل از بازدیدکنندگان و در نتیجه افزایش لیست ایمیل تان می پردازم، امیدوارم این مقاله مورد توجه تان قرار بگیرد.
بدون شک ارتقاء محتوا یکی از بزرگترین دستاوردهای بازاریابان در سراسر صنعت بازاریابی است، و آنها بطور مداوم در حال رقابت برای ایجاد آن هستند و در نهایت این تلاش منجر به افزایش لیست ایمیل و البته رشد فوق العاده مشتریانشان میشود.
این مقاله یک راهنمای جامع است که در دو پست به شما عزیزان ارائه می شود و دارای ۲ بخش کلی زیر است:
ارتقاء محتوا یک مگنت سرب (یا رشوه انتخاب شده) است که به طور خاص برای یک پست یا صفحه وبلاگ خاص ایجاد شده است. البته بهتر و مناسبتر است که به عنوان یک معادل فارسی از لفظ بهتری چون مشوق یا پاداش برای اصطلاح Content Upgrade یا ارتقاء محتوا استفاده کنیم.
اگر بخواهم ارتقاء محتوا را به ساده ترین شکل توضیح دهم، باید بگویم که یک محتوای پاداش است که بازدیدکنندگان سایت می توانند در عوض آدرس ایمیل خود به آن دسترسی داشته باشند. با این حال، بر خلاف روش های قدیمی “site-wide”، ارتقاء محتوا منحصر به محتوای خاصی است که افراد در حال خواندن یا گوش دادن به آن در سایت شما هستند.
در روش های قدیمی برای جذب و گرفتن ایمیل کاربران، جایزه هایی مثل کتابهای رایگان یا کوپن هایی برای بعضی محصولات، برای آنها در نظر گرفته می شد. اما این جایزه برای عموم افراد مشابه بود. در حالی که ارتقاء محتوا به معنای دادن یک مشوق است که با نیاز کاربر ارتباط مستقیم داشته باشد، به این معنا که توجه داشته باشیم که به کاربری که لفظ خاصی را در اینترنت جستجو کرده و به واسطه آن لفظ به سایت ما وارد شده، مشوقی که در ارتباط با نیازش باشد، ارائه دهیم.
این به معنای نوعی شخصی سازی جایزه هاست و طبیعتا برای بازدیدکنندگان جذابیت بسیار بیشتری خواهد داشت. و البته باید بدانیم نیازی نیست این مشوق یک چیز عجیب و غریب باشد، به عنوان مثال شما می توانید برای هر پست متناسب با موضوعش، پاسخ سوالهایی را که در رابطه با آن موضوع بیشتر برای کاربران پیش می آید به عنوان یک مشوق در نظر بگیرید و از کاربران بخواهید با دادن آدرس ایمیلشان به شما جواب ها را در ایمیل خود دریافت کنند.
با توجه به آنچه در مورد ارتقاء محتوا گفته شد، تنها یک نکته ممکن است سبب شود صاحبان کسب و کارهای اینترنتی از استفاده از این روش اجتناب کنند وآن زحمت زیادی است که انجام این روش نسبت به روش های قدیمی دارد. قضاوت در مورد به صرفه بودن یا نبودن زحمات استفاده از این روش با خود شماست.
براون دین گزارش داده که ارتقاء محتوا (مشوق) به او کمک کرده تا نرخ تبدیل ایمیل خود را از ۰٫۵۴٪ به ۴٫۸۲٪افزایش دهد. این افزایش ۷۸۵٪ (بدون آزمون A / B) است، یعنی حدود ۸ برابر!
در اینجا شما با ۳۰ ایده در مورد ارتقاء محتوا آشنا خواهید شد، که البته می توانید در کنار اینها از خلاقیت خودتان هم برای ایجاد مشوق های جذاب استفاده کنید.
بدون شک این ساده ترین روش ارتقاء محتوا برای ارائه است. همه کاری که باید انجام دهید این است که یک پست بلند در رابطه با موضوع مورد نظرتان ایجاد کنید و بخشی از آن را در دسترس عموم قرار دهید و فایل کامل آن را به صورت یک PDF ذخیره کنید و آن را به عنوان یک مشوق، به کسانی که برای خواندن آن پست وارد سایتتان شده اند، ارائه کنید.
اگر محتوای شما واقعا ارزشمند باشد، بخش مهمی از خوانندگان برای دریافت همه محتوا ایمیلشان را به شما خواهند داد.
افزونه one click close comments | افزونه بستن دیدگاه ها در وردپرس
افزونه اسلایدر محصولات ووکامرس Woocommerce Products Slider
آموزش رفع خطای عدم بازسازی رمز عبور در وردپرس
افزونه YITH WooCommerce Wishlist|دانلود رایگان افزونه ساخت لیست علاقه مندی ها
آموزش ساخت سایت چند زبانه با استفاده از افزونه WPML
فایل .htaccess چیست؟ چطور فایل .htaccess را در سایت خود پیدا کنیم؟
آموزش ساخت ارتقاء محتوا در وردپرس و تاثیر آن بعنوان ابزار ایمیل مارکتینگ
افزونه MemberPress|معرفی افزونه ایجاد عضویت در وردپرس MemberPress
افزونه Beaver Builder|معرفی بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس بیور بیلدر
در اینجا یک نمونه از ارتقاء محتوا از ایان کلییری وجود دارد:
می بینید که ایان یک پست وبلاگ فوق العاده بلند در مورد تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی نوشته و برای خوانندگان خود امکان دانلود آن را فراهم کرده. این پست در ۴۴٪ تبدیل می شود!
برگه تقلب یا برگه فریب یکی دیگر از روش های فوق العاده ساده برای ارتقاء محتوا و گرفتن ایمیل کاربران است، که اگر در زمینه مناسب استفاده شود، می تواند به طور جدی موثر باشد. در این روش مهمترین اطلاعات یا ابزار مرتبط با یک پست را در یک بسته دست ساز قرار می دهند و به عنوان یک مشوق برای جذب مخاطب و افزایش لیست ایمیل از آن استفاده می کنند.
به عنوان مثال : اگر پست شما درباره افزایش ترافیک وبلاگ باشد، شما می توانید یک برگه یک صفحه ای پر از قالب های وبلاگ را که در رابطه با افزایش SEO و گرفتن توجه خواننده هستند، ایجاد کنید.
برای پست های بسیار طولانی (۴،۰۰۰ + کلمه) که می توانند به قطعات کوچکتر تقسیم شوند، فهرست ها می توانند مشوق های فوق العاده ای باشند.
این نوع از ارتقاء محتوا می تواند یک لیست گام به گام قابل چاپ، مجموعه ای از مواد مورد نیاز برای یک پروژه، و یا حتی برخی از نکات برجسته گرفته شده از یک راهنمای بزرگ باشد.
به عنوان مثال : اگر پست شما مخاطبان را در رابطه با ساخت وبلاگ در وردپرس آموزش می دهد، فهرست شما می تواند حاوی یک سری مراحل باشد که می توانند چاپ کنند و هر زمان که لازم باشد مراجعه نمایند.
ابزارهای خوبی برای ایجاد چک لیست وجود دارد، از جمله Forgett، SweetProcess و Checkli .
اگر پست شما تمرکز سنگینی بر معرفی ابزارها و منابع دارد، ایجاد یک لیست اصلی که مستقیما به هر یک از آنها لینک دهد، دارای این مزیت است که خوانندگان دیگر مجبور نخواهند بود برای هر یک از ابزارها خودشان جداگانه جستجو کنند.
به عنوان مثال : اگر پست شما یک کتاب راهنما درباره بهترین سایت ها برای عکس های رایگان باشد. کافی است لیست منابع را به عنوان یک فایل pdf قابل دانلود بسازید و به این ترتیب به جذب کاربران و بالا بردن لیست ایمیل تان بپردازید.
اگر میزبان وبینارها، فیلم های آموزنده یا مصاحبه ها هستید، می توانید یکی از صوت ها یا ویدئوهایتان را به عنوان یک ارتقاء محتوا ارائه دهید.
یک ایده دیگر در این زمینه که می تواند در نهایت سبب گرفتن ایمیل کاربران تان شود، ضبط یک پست وبلاگ به عنوان یک فایل صوتی و ضمیمه کردن آن در پست وبلاگ مربوطه اش می باشد.
مردم اطلاعات را به شیوه های مختلف هضم می کنند، بعضی با خواندن و بعضی با دیدن و شنیدن. ارائه یک محتوا از طریق صحبت کردن همراه با اطلاعات اضافی می تواند به طور جدی برای کسانی که از طریق صوتی بهتر یاد می گیرند، جذاب باشد.
می توانید ازنرم افزارهای Audacity به عنوان یک ابزار ویرایش صدا و Camtasia برای ویرایش ویدئو استفاده کنید..
روش دیگر در ارتقاء محتوا برای گرفتن ایمیل کاربران مربوط به زمانی است که شما مصاحبه ها، پادکست ها یا فیلم ها را در محتوای خود قرار می دهید، در این موارد قرار دادن یک رونویسی از محتوای فایل ضبط شده به عنوان یک مشوق برای افرادی که بیشتر علاقه به مطالعه دارند تا شنیدن، می تواند بسیار جذاب باشد.
می توانید برای صرفه جویی در وقت از نرم افزارهای تبدیل صوت به نوشتار استفاده کنید، سایتهای Rev و Fiverr دو منبع عالی هستند.
وقتی چیزی پیچیده را تدریس می کنید، صرف وقت برای ساده سازی آن واقعا ارزش هزینه اش را دارد. مردم دوست دارند به سرعت و به آسانی چیزی یادبگیرند و شروع به کار کنند.
شما می توانید راهنماهای شروع سریع را به عنوان مشوق هایی برای خوانندگانتان در هر پست آموزشی پیچیده ای قرار دهید و به این ترتیب افراد را به سمت ثبت ایمیلشان و افزایش لیست ایمیل خودتان سوق دهید.
به عنوان مثال : اگر پست شما به خوانندگان آموزش می دهد که چگونه به ایجاد، تبلیغ و ارتقاء سئو یک فروشگاه اینترنتی، بپردازند، چرا گام های اولیه ایجاد فروشگاه را به نحوی ساده تر که برایشان قابل درک باشد، انجام ندهید؟ به آنها برای گذشتن از این مانع اول، به طوری که واقعا بتوانند شروع به کار کنند، کمک کنید.
اگر می خواهید چیزی بیش از یک راهنمای شروع ارائه دهید، پس یک راهنمای جامع ایجاد کنید که در هر مرحله خواننده را جلو ببرد.
البته این برای پست های پیچیده تر مناسب است. به عنوان مثال، اگر پست شما در مورد نحوه ساخت یک وبلاگ باشد، می توانید هر مرحله را به نحوی قابل درک توضیح دهید.
اگر شما در یک موضوع خاص، متخصص هستید و تحقیق گسترده ای در مورد آن انجام داده اید، ارتقاء محتوای شما می تواند حاوی یک گزارش باشد که خوانندگان را در رابطه با آن موضوع آموزش می دهد.
به عنوان مثال : اگر تخصص شما در بازاریابی رسانه های اجتماعی باشد. گزارش شما می تواند حقایق واقعی و آمار را در مورد تاثیر آن در کسب و کار و آگاهی از نام تجاری، نشان دهد. ارائه این نوع گزارش ها به استحکام موقعیت شما به عنوان یک رهبر صنعتی کمک خواهد کرد.
در اینجا یک نمونه از ارتقاء محتوا به وسیله گزارش از HubSpot را می بینید.
یکی دیگر از راه های جذب بازدیدکنندگان و گرفتن ایمیل کاربران و در نتیجه افزایش لیست ایمیل تان، ارائه یک مطلب قابل چاپ است که کاربران به سادگی بتوانند آن را چاپ کنند و در دفترچه یادداشتشان یا در گوشه ای از محیط زندگی و کارشان آن را بچسبانند، چیزی الهام بخش که در ضمن به آنها یادآوری کند به سایت شما سر بزنند.
این می تواند هر چیزی مربوط به پست وبلاگ شما، از نمودارها، تصاویر الهام بخش، زمینه های دسک تاپ و یا نقل قول های انگیزشی باشد.
به عنوان مثال : اگر پست وبلاگ شما در مورد چگونگی ساختن یک دستور پخت غذایی خاص باشد، می توانید فهرست مواد غذایی قابل چاپ را به عنوان یک ارتقاء محتوا اضافه کنید.
یک چالش می تواند یک پروژه کوچک برای خواننده باشد. این می تواند یک یادآوری کوچک، یا یک کار جاری باشد که آنها وقتشان را صرف انجام آن می کنند. چیز فوق العاده در مورد این روش ارتقاء محتوا این است که فرصتی برای مشارکت اجتماعی فراهم می آورد: شما می توانید یک هشتگ برای به اشتراک گذاشتن پیشرفت شان در توییتر ایجاد کنید.
به عنوان مثال : اگر پست وبلاگ شما خوانندگان را به نوشتن تشویق می کند، نوشتن یک مقدار مشخص از کلمات در هر هفته، می تواند چالش مناسبی باشد، و در ادامه با چت توییتر مردم را به بحث در مورد آنچه که در آن هفته نوشته شده است، تشویق کنید.
در اینجا یک نمونه از ارتقاء محتوا از یک چالش از Simple Green Smoothies موجود است.
موفقیت در مورد چالش به عنوان یک روش ارتقاء محتوا، شاید بیشتر از هر روش دیگری به نبوغ و خلاقیت خودتان بستگی دارد. اما قطعا این روش پتانسیل جذب بالای کاربران برای افزایش لیست ایمیل تان را دارد.
آیا وبلاگ شما چیزی را آموزش می دهد؟ اگر چنین است، خیلی خوب خواهد بود که یک سری تکالیف تکمیلی ارائه دهید که به تحکیم مفهوم مطالب آموزش داده شده، کمک کنند.
به عنوان مثال : پست شما در مورد ایجاد یک سبک زندگی متفکرانه است؛ شما می توانید یک تکلیف برای نوشتن یک لیست سپاسگزاری ایجاد کنید و یا یک نمودار از تمام ارزش هایی که آنها می خواهند زندگی خود را با توجه به آنها و چگونگی برنامه ریزی برای انجام آنها پیش ببرند، ایجاد کنید.
با کسی که در موضوع مد نظرتان متخصص است مصاحبه کنید و سپس این مصاحبه ضبط شده را به عنوان یک ارتقاء محتوا ارائه دهید. البته بهتر است که مصاحبه را به صورت یک ویدیو ارائه دهید.
موضوع مصاحبه باید به نوعی با پست وبلاگ شما ارتباط داشته باشد تا هر کسی که بخواهد آن پست را بخواند، ارتقاء مصاحبه را دانلود کند.
پیدا کردن رمز و رازهای موفقیت دیگران همیشه جذاب است. یک مطالعه موردی بر روی یک فرد موفق در رشته مد نظرتان بنویسید و به خوانندگان خود بگویید که چگونه به جایگاهی که در حال حاضر هست، رسیده است. حتی می توانید داستان موفقیت خود را به اشتراک بگذارید!
به دنبال یک راه آسان برای ایجاد یک ارتقاء محتوا هستید؟ اگر پست شما شامل یک لیست باشد، فقط لیست را نصف کنید و نیم دیگر را به عنوان محتوای پاداش در نظر بگیرید. در اینجا یک مثال از پست Pauline Cabrera در ایده های کلیدی است. برای به اشتراک گذاشتن با افراد، او ۵۰+ ایده پاداش، و همچنین PDF قابل چاپ را ارائه می دهد.
به پایان بخش اول مقاله مان در رابطه با ارتقاء محتوا و گرفتن ایمیل کاربران رسیدیم، امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و بخش بعدی مقاله را نیز مطالعه کنید.
ادامه این مقاله را در اینجا بخوانید..
منابع: smartpassiveincome.com و optinmonster.com وfaramohtava.com
مطالب مرتبط:
۳۰ روش امتحان شده برای کسب و کار آنلاین با وردپرس
۲۱ نکته مهم برای بالا بردن سئو سایت در وردپرس و ایجاد پست های جذاب
لیست ایمیل چیست؟ چرا باید از سرویس ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟
منبع : الوپشتیبان - ارائه کننده : پشتیبانی سایت - افزونه کاربردی وردپرس - مطالب آموزشی
با عرض سلام به شما دوستان عزیز امروز به بررسی دلایل اهمیت ساخت یک لیست ایمیل و چرایی لزوم استفاده از خدمات ایمیل مارکتینگ می پردازم، امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد.
در این راهنمای مبتدی، ما موضوعات زیر را پوشش خواهیم داد:
در پایان این مقاله، شما باید پاسخ تمام سوالات خود را در مورد ساخت لیست ایمیل بدست آورده باشید.
امروزه لیست ایمیل یکی از کاربردی ترین ابزارها برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در جذب مشتری و بالا بردن فروش محصولاتشان است، اما چرا؟
بسیاری از وبلاگ نویسان و صاحبان کسب و کار در ابتدای شروع کارشان،اهمیت ساخت یک لیست ایمیل را درک نمی کنند. البته اغلب افراد زمانی که می بینند که لیست ایمیل می تواند بر ترافیک سایت و درآمدشان تاثیر داشته باشد، ذهنیتشان را نسبت به این مساله تغییر می دهند و به سمت استفاده از خدمات ایمیل مارکتینگ می روند.
لیست ایمیل یک لیست خاص از نام ها و آدرس های ایمیل افرادی است که به شما اجازه داده اند به روز رسانی ها و تبلیغات خود را در مورد رشد کسب و کار تان، برایشان ارسال کنند.
شما می توانید بوسیله یک نرم افزار خدمات ایمیل مارکتینگ به ساخت لیست ایمیل خود بپردازید و اعلان های ایمیل گروهی در مورد به روز رسانی وبلاگ، فروشگاه آنلاین یا سایر سرویس های کسب و کار را برای مشترکین تان ارسال کنید.
از آنجا که مشترکین ایمیل در لیست ایمیلتان، به وبسایت شما پیوسته اند و هویت خود را تأیید کرده اند، احتمالا به آنچه شما پیشنهاد می دهید علاقه مند هستند. به همین دلیل محتمل هست که آنها به مشتریان محصولات شما تبدیل شوند.
در بعضی از کسب و کارها، لیست ایمیل ۱۰ برابر بیشتر از کمپین های رسانه های اجتماعی امکان تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را فراهم می کند. این به این معنی است که شما باید در مورد دلایل ساخت یک لیست ایمیل به عنوان یک کانال ارتباطی فوق العاده قدرتمند بیشتر فکر کنید:
ایمیل به شما اجازه می دهد تا به صندوق پستی یک کاربر وارد شوید. هیچ سیستم رتبه بندی ای محدود کردن دسترسی شما وجود ندارد. این رابطه بسیار مستقیم و شخصی است.
برای دریافت اطلاعات از طرف شما، یک کاربر فرم ثبت نام برای لیست ایمیلتان را پر می کند و آدرس ایمیل خود را تأیید می کند. کسی که این کار را انجام می دهد، مسلما علاقه مند به شنیدن از شما است، و طبیعتا این افراد بیشتر پذیرای پیام شما هستند.
همانطور که قبلا ذکر شد، کاربر قبلا علاقه مند به محصول یا محتوای شما شده است. از آنجا که شما از قبل می دانید که چه چیزی دوست دارد، می توانید پیشنهادات مرتبط خود را برای ارائه نتایج بهتر ارائه دهید، این کار تقسیم بندی نامیده می شود.
شما مالک فیس بوک، توییتر یا گوگل نیستید، کمپین های رسانه های اجتماعی تان و تلاش هایتان در زمینه سئو سایت می توانند با تغییر سیاست های این پلت فرم ها، کاملا از بین بروند. اما در اینجا شما لیست ایمیل خود را دارید و تحت تأثیر تصمیمات سایر شرکت ها قرار نمی گیرید.
مردم ایمیل را در حریم خصوصی صندوق پستی خود می خوانند. این پیام در یک سایت عمومی یا خبرنامه نیست. آنها می توانند با اعتماد به نفس شما را مستقیما و به طور خصوصی خطاب قرار دهند و سوالاتی از شما بپرسند. این به ایجاد اعتماد و ارتباط کمک می کند.
ممکن است شنیده باشید که فیس بوک دارای ۱٫۴ میلیارد و توییتر ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه فعال هستند. اما آنچه احتمالا شما نشنیده اید تعداد افرادی است که هر روز از ایمیل استفاده می کنند. هر کاربر اینترنت حداقل یک حساب ایمیل دارد. در تحقیقات اخیری که توسط Radicati انجام شده معلوم شده است که ۳٫۸ میلیارد حساب کاربری فعال وجود دارد. این نیمی از جمعیت زمین است.
دقیقا به همین دلیل است که هر کسب و کار هوشمند در جهان یک لیست ایمیل دارد. برند های تجاری بزرگ مدت ها قبل این درس را آموخته و بکار بسته اند و به همین دلیل هزاران دلار در کمپین های رسانه های اجتماعی هزینه می کنند تا مردم را به سمت ثبت نام در لیست ایمیل های خود ببرند.
آنها درک می کنند که بازاریابی ایمیل بهترین سرمایه گذاری بلندمدت با بازدهی بسیار بالاتر است، زیرا مردم به خاطر دریافت پیام هایی با هزینه کمتر به این کار به صورت طولانی مدت ادامه خواهند داد.
تصور بعضی افراد بر این است که با ظهور رسانه های اجتماعی، بازاریابی به وسیله پست الکترونیک دیگر یک روش کارآمد نیست و روشی از بین رفته و مرده محسوب می شود. برای روشن کردن این افراد باید بگویم بد نیست به اطلاعاتی که فیس بوک یا توییتر و ... زمان ساختن یک حساب در آنها از شما می خواهند توجه کنید. یکی از اطلاعاتی که قطعا از شما خواسته خواهد شد یک ایمیل معتبر است.
این شرکت ها می دانند که ایمیل ها مستقیم ترین و قابل اطمینان ترین روش برای ارتباط با مشترکین شان است. حتی اگر شما با استفاده از شماره تلفن خود ثبت نام کرده باشید، آنها همچنان از شما خواهان آدرس ایمیل شما برای کمک به یافتن دوستانتان و برای گزینه های بازیابی رمز عبور و مهمتر از همه برای ارسال پیام های ایمیل هدفمند هستند.
تمام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی یک لیست ایمیل را ایجاد می کنند زیرا آنها صاحبان کسب و کارهای هوشمند هستند. این به ارزش گذاری کسب و کار آنها در هنگام فروش کمک می کند.
در حالی که استفاده از رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای رسیدن به مخاطبان بیشتر است، مهم است که چشم انداز موقعیت آینده رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. آنها می آیند و می روند. در زمانی نه چندان دور رسانه هایی چون MySpace, FriendFeed, Google Buzz, Plurk و تعداد زیاد دیگری وجود داشت که مورد توجه مردم بودند ولی امروزه اکثر آنها از بین رفته یا مترود شده اند.
گر چه امروزه پلت فرم های محبوبی چون فیس بوک و توییتر داریم، اما همه مردم از این پلتفرم ها استفاده نمی کنند. برخی از افراد Instagram، Pinterest، WhatsApp، Snapchat، LinkedIn و غیره را ترجیح می دهند.
اساسا کاربران شما در سایت ها و در سیستم عامل های مختلف قرار دارند. اما مطالعات نشان می دهد که حداقل ۹۱٪ از مشتریان روزانه ایمیل خود را بررسی می کنند. پس شما باید هر فرصتی را برای رسیدن به مخاطبان خود و جذب آنها در نظر بگیرید.
آموزش تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس به صورت دستی
بهترین افزونه نرخ تبدیل(نرم افزار مشتری راغب) OptinMonster
معرفی ۷ مورد از بهترین افزونه های بک آپ گیری از وردپرس
معرفی ۷ سرویس بازاریابی ایمیل برای کسب و کارهای کوچک
۳۰ راهکار ساده برای گرفتن ایمیل از بازدیدکنندگان سایتتان
۳۰ روش امتحان شده برای کسب و کار آنلاین با وردپرس(بخش دوم)
۳۰ روش امتحان شده برای کسب و کار آنلاین با وردپرس
بررسی ۱۴ مورد از اشتباهات رایج در بازاریابی ایمیل
معرفی نه مورد از ابزار های تولید محتوای جذاب برای بازاریابی
بد نیست به آنچه که متخصصان بازاریابی در مورد ایمیل مارکتینگ می گویند گوش کنید:
ایمیل ها به طور مداوم از بسیاری از کانال هایی که من به عنوان یک بازاریاب تست کردم، برترند.
- نیل پاتل - تخم مرغ دیوانه و QuickSprout
دریافت یک آدرس ایمیل اولین گام مهم برای شناختن خواننده من است، و امیدوارم در آینده، مشتری من از نوع خاصی باشد.
- Joe Pulizzi - مؤسسه بازاریابی محتوای موسس
اگر شما یک لیست ایمیل ایجاد نمی کنید، دارید یک اشتباه بزرگ مرتکب می شوید.
- درک هالپرن - راهکارهای اجتماعی بنیانگذار
ایمیل قابل پیش بینی ترین محرک رشد و فروش در کسب و کار ما است. من بازاریابی ایمیل را بر تمام کانال های دیگر ترافیک ترجیح می دهم.
- سید بلخی - بنیانگذار WPBeginner
بسیاری از بازاریابان متخصص می گویند که بزرگترین اشتباه آنها این بوده که لیست های ایمیل را هنگامی که برای اولین بار کارشان را شروع کردند، ایجاد نکردند.
امیدواریم با دلائلی که در بالا ارائه کردم شما را درباره اهمیت فوق العاده ساخت یک لیست ایمیل متقاعد کرده باشم.
حالا ممکن است شما سوال کنید که چگونه یک لیست ایمیل ایجاد کنم؟ این ما را به بخش بعدی می برد.
در حال حاضر شما می دانید چرا ساخت یک لیست ایمیل بسیار مهم است و چرا نادیده گرفتن آن می تواند یک اشتباه بزرگ باشد. حال بیایید ببینیم شما به چه چیزهایی برای شروع به ساخت یک لیست ایمیل نیاز دارید .
۳ چیزی که شما برای ساخت یک لیست ایمیل نیاز دارید:
راه اندازی هر سه اینها نسبتا آسان است، و هیچ یک از اینها نیاز به برنامه نویسی و یا مهارت های طراحی ندارد. در اینجا تنها روی دو مورد آخر تمرکز خواهیم کرد.
تعداد زیادی ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ وجود دارد. اغلب مبتدیان از گزینه های رایگان برای صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند که قابل درک است، ولی قاعدتا بهترین خدمات را دریافت نخواهند کرد.
بعضی از سیستم عامل ها خود را با عنوان اشتباه "سرویس بازاریابی ایمیل" معرفی می کنند که در واقعیت همه آنچه آنها ارائه می دهد، اشتراک وبلاگ رایگان از طریق ایمیل است. این به کاربران اجازه می دهد تا هر بار که شما یک پست جدید در وبلاگ منتشر می کنید یک ایمیل دریافت کنند که حاوی اطلاعاتی در مورد پست جدید شماست.
اما این کار ایمیل مارکتینگ نیست.
به همین دلیل توصیه می شود از همان ابتدا از یک ارائه دهنده خدمات ایمیل مارکتینگ حرفه ای استفاده کنید. درست است که آنها مبلغی پول از شما می گیرند، اما این یک سرمایه گذاری در کسب و کار شماست که بازده زیادی را به دنبال دارد.
صدها سرویس حرفه ای خدمات ایمیل مارکتینگ در دسترس وجود دارد. برای آسان شدن کار برای شما، یک لیست از ارائه دهنده های خدمات ایمیل مارکتینگ را براساس سهولت استفاده، مقرون به صرفه بودن هزینه، ویژگی ها و عملکرد ها در یک مقاله با عنوان "معرفی ۷ سرویس بازاریابی ایمیل برای کسب و کارهای کوچک " تهیه کرده ام ، که می توانید مطالعه اش کنید.
برای کسب و کارهای کوچک، توصیه می کنم از افزونه Constant Contact، استفاده کنید زیرا یکی از بزرگترین خدمات ایمیل مارکتینگ در جهان را ارائه می دهند.
آنها یک نسخه رایگان ۳۰ روزه ارائه می دهند. این به شما برای تنظیم و شروع به دیدن نتایج، مقدار زیادی وقت می دهد. در پایان ۳۰ روز،برای ادامه استفاده از این سرویس باید مبلغی حدود بیست دلار در ماه بپردازید.
اما اگر به دنبال چیزی پیشرفته تر هستید که شامل اتوماسیون قدرتمند بازاریابی باشد، توصیه می کنم از SendinBlue یا ConvertKit استفاده کنید. هر دو اینها در بین صاحبان کسب و کار بسیار محبوب هستند، و نیز دارای نسخه free trials هستند.
بعد از انتخاب و ثبت نام در خدمات ایمیل مارکتینگ، گام بعدی این است که فرم های انتخابی را به وب سایت خود اضافه کنید تا کاربران بتوانند مشترک شوند.
آیا می دانستید که بیش از ۷۰ درصد بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به سایتتان وارد می شوند بعد از خروج از سایتتان دیگر به آن بر نمی گردند؟ این یک حقیقت است، کافی است در Google Analytics به درصد بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدید کنندگانی که برای دفعات دوم به بعد به سایتتان بازگشته اند نگاه کنید.
به همین دلیل لازم است که هر بازدید کننده را قبل از خروج از سایت به یک مشترک ایمیل تبدیل کنید تا بعدا بتوانید پیام های مربوطه را برای آنها ارسال کنید.
زمانی که هر کاربر به طور متوسط برای دیدن وب سایت صرف می کند کوتاه است و به همین دلیل شما زمان بسیار کمی برای تعامل با آنها خواهید داشت. اگر ایمیل های ثبت نام تان به اندازه کافی جذاب نباشند، کاربران بدون عضویت در وب سایت تان آن را ترک می کنند.
سرویس خدمات ایمیل مارکتینگ ممکن است کدهای جاسازی شده را در تم شما قرار دهد، اما برای کار با این کدها شما باید برنامه نویسی بلد باشید، واضح است که این مطلب برای خیلی از وبمسترانی که با کدنویسی آشنا نیستند، جالب توجه نیست.
به همین دلیل توصیه می کنم از افزونه OptinMonster استفاده کنید. این قوی ترین نرم افزار بهینه سازی تبدیل است که به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را به مشترکین و مشتریان سایت تان تبدیل کنید.
به جای افزودن فرمهای خسته کننده به نوار کناری سایت، شما به راحتی می توانید فرم های انتخابی تبدیل که در بالای صفحه قرار می گیرند را مانند پرچم سبد، هدر و فوتر پنهان شناور، جعبه اسلاید در حال حرکت، چیدمان خوش آمدی کامل، فرم های درون خطی و غیره ایجاد کنید.
اما چیزی که باعث میشود OptinMonster واقعا ً قدرتمند باشد، اتوماسیون رفتار و ویژگیهای شخصی سازی است . OptinMonster به شما این امکان را میدهد که به طور خودکار فرم های مختلفی را براساس جایی که کاربر از آن میآید، صفحهای که کاربر از آن بازدید می کند، و آنچه که در وب سایت شما انجام میدهد، نشان دهید .
به عنوان مثال، ویژگی Exit-Intent® رفتار ماوس کاربرتان را دنبال می کند و در لحظه ای دقیق که قرار است از سایتتان خارج شود، فرم هدف داری را به آنها نشان می دهد. این به شما کمک می کند که بازدیدکنندگان را به مشترکین تبدیل کنید.
داشتن ابزار مناسب بسیار مهم است، اما دانستن اینکه چگونه از آنها به درستی استفاده کنید، بیشترین تفاوت را ایجاد می کند.
در استراتژی بازاریابی ایمیل شما، مهمترین چیزی که باید برنامه ریزی کنید تقسیم بندی است.
تقسیم بندی لیست ایمیل فرایند گروه بندی مشترکین شما است، بنابراین شما می توانید ایمیل های خود را بر اساس علاقه شخصی تر کنید. این به شما کمک می کند تا نرخ باز کردن را بالاتر ببرید و نرخ کلیک را افزایش دهید.
ارتقاء محتوای درون فرم بیشترین امکان تبدیل را برای فرم ها ایجاد می کند. این یک تکنیک است که در آن شما مقداری پاداش را در انتهای پستهای محبوب وبلاگ خود ارائه میدهید. این معمولا ۵ برابر بیشتر از یک فرم انتخاب منظم امکان تبدیل بازدید کننده به مشترک را فراهم می شود.
مهم نیست شما چه نوع کسب و کاری انجام می دهید، چه نوع وب سایتی دارید یا در چه صنعتی هستید.
اگر شما یک وبسایت دارید و می خواهید بازدیدکنندگان سایتتان را به مشتریان خود تبدیل کنید، باید آنها را در لیست ایمیل خود قرار دهید.
امیدوارم از این مقاله که پیرامون اهمیت ساخت یک لیست ایمیل و چرایی لزوم استفاده از خدمات ایمیل مارکتینک تهیه شده است، استفاده برده باشید.
منبع:wpbeginner.com
مطالب مرتبط:
ایجاد فرم های ایمیل مارکتینگ با افزونه Constant Contact
روشهای محاسباتی حمل و نقل در ووکامرس
منبع: الو پشتیبان - ارائه کننده :امنیت وردپرس - ایمیل مارکتینگ - متخصص وردپرس
دستگاه sms key pad برای اولین بار در ایران ، توسط سامانه پیامک اولین دستگاه ثبت شماره تلفن مشتری با قابلیت ارسال پیامک خوش آمد گوشی بصورت آنی تولید شده و به بهره برداری رسید.
پنل اس ام اس برای انتخابات بهترین راهکار برای جذب و ارتباط با مشتریان قبلی داشتن شماره موبایل آنهاست. این دستگاه شماره موبایل مشتریان را بصورت آنی در پنل پیامک شما در دفترچه تلفن پنل درج می کند، شما میتوانید پیامک انبوه به مشتریان قبلی خود ارسال نمایید و آنها را از اجناس جدید یا فروش های ویژه مطلع نمایید. جی پیامک دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری می تواند به یک بازاریابی تاثیر گذار کمک کند
شما هم امروز به جمع کسب و کارهای موفقی بپیوندید که در ابتدای ورود مشتری و انتهای خرید
شماره تماس مشتریان خود را درخواست می کنند تا بتوانند مشتریان را از رسیدن کالاهای جدید و یا تخفیفات فصلی مطلع سازند
هزینه جذب یک مشتری جدید ، ۵ برابر حفظ مشتری قدیمی است ، پس باید در حفظ مشتریانمان تمام تلاش خود را داشته باشیم .
با استفاده از این دستگاه و نرم افزار ساده اما قدرتمند آن می توانید ، اطلاعات مخاطبان یا مشتریان یا بازار هدف خود را دریافت و ذخیره کنید نرم افزار ثبت شماره موبایل مشتری
قطعا برای شما پیش آمده است که از جایی خرید کنید و در انتهای خرید از شما شماره موبایل درخواست شود که فروشگاه بتواند شما را از رسیدن کالای جدید مطلع نماید .
برخی از فروشندگان معمولا در دریافت شماره موبایل از مشتریانشان تردید دارند و نمی توانند از آنها شماره موبایل بگیرند
یا برخی از مشتریان از دادن شماره موبایل به فروشندگان تردید دارند و تلفن همراهشان را به صورت صحیح به فروشندگان نمی دهند
با استفاده از این دستگاه مشتریان با اطمینان به اینکه تلفن همراهشان در محلی امن نگهداری می شود ، تلفن همراه خود را در دستگاه ثبت می کنند پنل پیامک
و فروشندگان هم اطمینان خواهند داشت که اطلاعاتی که در دستگاه ثبت شده است بسیار با ارزش است .
______ نحوه عملکرد دستگاه ______
دستگاه ثبت و ذخیره شماره مشتری دستگاه با ساختار هوشمند و آنلاین شماره موبایل ثبت شده توسط مشتری را به واسطه ارتباط اینترنتی با پنل اس ام اس شما در دفترچه تلفن پنل ثبت می کند، بدون نصب نرم افزار جانبی، در پنل شخصی که با مشخصات خودتان در اختیار تان گذاشته خواهد شد شماره موبایل مشتری ذخیره و یک پیامک یا پیامک صوتی بدون صرف زمان به مشترک ثبت کننده شماره ارسال می نماید، محتوای پیامک ارسالی از سوی شما قابل تنظیم است، همچنین از شماره های ذخیره شده در پنل پیامک خودتان می توانید جهت ارتباط های بعدی بهره مند شوید .
ارسال پیامک تبلیغاتی در بندر لنگه
قیمت این دستگاه ۹۸۰٫۰۰۰ هزار تومان است و از طریق لینک رو به رو می توانید سفارش آنلاین دهید
برای خرید آنلاین اینجا کلیک کنید
کاربرد و مزایا دستگاه ذخیره و ارسال پیامک به شماره موبایل مشتریان
کلیه فروشگاه ها ، شرکت ها و صاحبان تجارت و یا هرکسی که در جایگاهی است که نیازمند داشتن شماره موبایل مخاطبان است و می خواهد شماره موبایل آنها را با رضایتشان به دست آورد ، می تواند از این دستگاه استفاده نماید . آسان پیامک با استفاده از این دستگاه و نرم افزار حرفه ای نصب شده بر روی آن، می توانید شماره موبایل مخاطبان را از آنها دریافت نموده و در دفترچه تلفن سامانه پیام کوتاه خود ذخیره نمایید تا در هر زمان که برای اطلاعرسانی و ارسال پیامک تبلیغاتی به مشتریان به آنها نیاز داشتید از طریق ورود به پنل و ماژول دفترچه تلفن، به آنها دسترسی داشته باشید .
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی در شهر بندر لنگه
پوشش ۱۰۰ درصدی بازدید کنندگان
مرتفع کردن حس اضطرار و عجله مشتریان
ایجاد اعتماد و بر انگیختن حس کنجکاوی در مشتری
بی نیاز از هدایت مشتری به دپارتمان امور مشتریان
کنترل صحت شماره موبایل ثبت شده بصورت آنلاین
ظاهری لوکس از نگاه کیفیت بصری و تاثیر گذاری دستگاه اس ام اس پد
افزودن مشترک در شبکه های اجتماعی: تلگرام،اینستاگرام
اطلاع رسانی آخرین تحولات محصولات
ارائه تخفیفات فردی به مشتریان قدیمی
اطلاع رسانی از تغییرات مکانی کسب و کار
تعرفه های مدیر پیامک را مشاهده کنید
مـشـاهـده امکانات و تـعـرفـه پـنـل هـا
برای اطمینان مشتریان از کارایی ، پشتیبانی و امکانات دستگاه ذخیره شماره موبایل با خیال راحت از 5 دقیقه مشاوره رایگان استفاده نمایید، ما شما را تا رسیدن به بهترین نتیجه راهنمایی می کنیم
مـی خـواهـم 5 دقیقه مشاوره رایگان بگیرم
سوالات متداول
برای شروع کار شما میتوانید بر اساس بستههای مدیر پیامک این کار را انجام دهید، بهتر است برای سهولت کار با کلیک کردن بر روی دکمه همه؛ دسترسی کلیه بخش ها علامتدار کنید سپس بخش هایی که مورد نظر شماست غیر علامتدار کرده تا کاربر دسترسی نداشته باشد.
پنل اس ام اس وب وان این کار کمی زمانبر است ولی یکبار برای همیشه انجام خواهد شد.
با عرض سلام، امروز و در این مقاله به بررسی نقشه سایت یا سایت مپ (XML) می پردازیم، امیدوارم برایتان مفید و کاربردی باشد.
حدودا از سال ۲۰۰۰ وب سایت های دولتی در صفحات اصلی خود برای پیوند با صفحات مختلفشان از عنوان «نقشه سایت» یا "Sitemap" استفاده می کردند. این صفحه معمولا لیستی از تمام صفحات آن وبسایت را شامل می شد. حتی امروزه نیز برخی از وبسایت ها دارای چنین نقشه های سایت بصورت HTML هستند. امروزه نقشه های سایت از آنچه که در ابتدا بودند یعنی لیست های HTML که به صورت دستی ایجاد شده اند، خیلی پیشرفته تر شده اند . نقشه های سایت امروز به جای HTML در XML منتشر می شوند و مخاطبان مورد نظرشان موتورهای جستجو هستند و نه افراد.
[box type="shadow" align="" class="" width=""]یک نقشه سایت وردپرس چیست؟ آیا باید یک Sitemap در سایت خود داشته باشم؟ چگونه می توانم نقشه سایت را در وردپرس ایجاد کنم؟ و ... اگر شما در وردپرس تازه کار هستید و سوالات مشابهی دارید، می توانید در این مقاله به جواب بسیاری از سوال هایتان برسید. در این مقاله Sitemap و اینکه چرا شما به یک سایت مپ (XML) نیاز دارید را توضیح خواهم داد. و علاوه برآن درباره اینکه چگونه یک سایت مپ (XML) در وردپرس ایجاد کنید و چگونه موتورهای جستجو را در مورد نقشه سایت خود آگاه کنید؟ مطالبی را خواهید آموخت.[/box]
نقشه سایت یک لیست از صفحات موجود در یک وب سایت است که برای همه کاربران قابل دسترسی است. سایت مپ (XML) یک راه برای صاحبان وبسایت است تا موتورهای جستجو را در مورد تمام صفحاتی که در وب سایت آنها وجود دارد، آگاه کنند. سایت مپ (XML) وردپرس به موتورهای جستجو اعلام می کند که چه پیوندهایی در وب سایت مهم تر از بقیه پیوندهاست و وب سایت غالبا چطور به روز می شود. نقشه های سایت رتبه بندی جستجوی یک سایت را افزایش نمی دهد، ولی به موتورهای جستجو کمک می کنند که بهتر در سایت بخزند.
از نقطه نظر بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجوگر (SEO)، یک sitemap بسیار مهم است. دقت کنید چنانچه قبلا هم به وضوح بیان کردم اضافه کردن sitemap بر رتبه بندی در موتورهای جستجو تاثیر نمی گذارد. با این حال، اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که توسط مرورگرها ایندکس گذاری نشده، نقشه سایت به شما امکان می دهد تا موتورهای جستجو را در مورد آن صفحات آگاه کنید، تا آنها را به درستی ایندکس گذاری کنند.
نقشه های سایت برای وب سایت ها و وبلاگ های جدید بسیار مفید هستند. از آنجا که بسیاری از وبلاگ های جدید معمولا بک لینک های زیادی برای پست های شخصی خود دریافت نمی کنند، برای موتورهای جستجوگر کشف همه مطالب و صفحات این وبلاگ ها سختتر است. سایت مپ (XML) به وبسایت ها اجازه می دهد تا به موتورهای جستجو برای خزیدن موثرتر به این صفحات کمک کنند.
برای وب سایت های مشهور، سایت مپ (XML) این امکان را می دهد تا موتورهای جستجو با وب سایت ارتباط موثرتری برقرار کنند. موتورهای جستجو می توانند حدس بزنند که سایت چطور به روز می شود و کدام قسمت وب سایت بیشتر از بقیه به روز می شود، و با توجه به این مطالب میزان خزیدن را برای سایت مورد نظر تنظیم کنند. این باعث بهبود دید عمومی سایت برای موتورهای جستجو می شود.
چند راه برای ایجاد یک نقشه سایت (XML) در وردپرس وجود دارد. می توانید از افزونه سئو وردپرس یواست، برای تولید نقشه های سایت استفاده کنید. در این آموزش از این افزونه استفاده می کنیم چون به ما امکان می دهد پست های وبلاگ را با ارائه ویژگی های دیگری مانند نقشه های سایت، ادغام اجتماعی و غیره بهینه کنیم. همچنین کارایی بیشتری نسبت به سایر تولید کننده های مستقل Sitemap، که برای وردپرس کار می کنند، دارد. بعلاوه نقشه های سفارشی سایت مانند نقشه Video Sitemap را ارائه می دهد.
برای اضافه کردن یک نقشه سایت به سایت وردپرسی خود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سئو وردپرس را با نصب و فعالسازی افزونه Yoast ایجاد کنید. به طور پیش فرض، سئو وردپرس قادر به فعال کردن قابلیت سایت مپ (XML) نیست، بنابراین شما باید آن را فعال کنید. برای انجام این کار به SEO » XML Sitemaps بروید و جعبه کنار نوشته "check the box to enable XML sitemap functionality" را تیک بزنید.
زمانی که جعبه را چک میکنید تا عملکرد سایت مپ XML را فعال کنید ، WordPress به شما چند گزینه را نشان میدهد که میتوانید برای Sitemaps پیکربندی کنید . اگر در مورد این که چه کار باید با آنها انجام دهید مطمئن نیستید ، آنها را نادیده بگیرید و روی Save settings کلیک کنید .
در حال حاضر نقشه های سایت شما ایجاد شده و در دسترس عموم است. WordPress SEO یک دکمه Sitemap XML را نشان می دهد که می توانید روی آن کلیک کنید تا نقشه سایت را به صورت Sitemap_index.xml ببینید.
افزونه مدیریت ارتباط با مشتری وردپرس|افزونه WP ERP وردپرس | افزونه ERP فارسی
آموزش بهینه سازی تصاویر برای ذخیره در وردپرس
بخش بیستم- آموزش ویژگی position در css
بروزرسانی آدرس صفحات در هنگام انتقال سایت وردپرس
بخش بیست و دوم- آموزش float و clear در css
بخش بیست و یکم- آموزش سرریز در CSS
بخش بیست و سوم- آموزش مقدار inline-block برای display در css
ایجاد فرم تماس با افزونه فرم ساز WPForms
بخش بیست و چهارم- آموزش تراز افقی و عمودی در css
موتورهای جستجو در پیدا کردن یک نقشه سایت بسیار هوشمند هستند. هر بار که محتوای جدیدی منتشر می کنید، یک پیغام به Google ارسال می شود تا آن را درباره تغییرات در نقشه سایتتان مطلع کند. با این حال، توصیه می کنم با استفاده از Google Webmaster tools نقشه سایت خود را به Google ارسال کنید. مزیت این کار، این است که گوگل خطاهای شما و صفحات نمایه شده و دیگر آمارهای مربوطه که برای شما به عنوان یک وب مستر مفید خواهد بود، را نشان می دهد.
ابتدا به Google Webmaster Tools بروید. اگر هنوز به حساب Google خود وارد نشده اید، از شما خواسته خواهد شد که وارد حساب گوگلتان شوید. پس از ورود به حساب کاربری خود به گوگل وبمستر تولز دسترسی خواهید داشت. در آنجا شما دکمه "Add a site" را مشاهده خواهید کرد، روی آن کلیک کنید و سپس URL وب سایت خود را اضافه کنید.
در صفحه بعدی از شما خواسته خواهد شد تا مالکیت وب سایت مورد نظر خود را تأیید کنید. چند روش برای انجام این کار وجود دارد. اما از آنجایی که شما در حال حاضر از افزونه WordPress SEO استفاده می کنید، ساده ترین روش کپی کردن مقدار HTML Meta tag و قرار دادن آن در افزونه WordPress SEO است. برای انجام این کار روی Alternate methods و سپس بر روی برچسب HTML کلیک کنید. سپس یک خط کد متا HTML را مشاهده خواهید کرد.
این خط را کپی و سپس در یک ویرایشگر متن مانند نت پد پیست کنید. حالا این مقدار را داخل ""=content کپی کنید. از صفحه تأیید صحت سایت webmaster tools بدون اینکه آن را ببندید خارج شوید، زیرا پس از اضافه کردن متا تگ برای بررسی مالکیت وبسایت به این صفحه بر می گردیم. به وردپرس بروید و سپس بر روی زبانه SEO کلیک کنید تا به داشبورد افزونه وردپرس SEO وارد شوید. به پایین صفحه بروید تا عنوان Webmaster Tools را ببینید. مقدار متا تگ را که کپی کرده اید در اینجا پیست کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.
به صفحه تایید سایت Google webmaster tools برگردید و دکمه "verify" را فشار دهید. شما با یک پیغام با مضمون "تبریک می گویم که شما با موفقیت مالکیت خود را از www.yoursite.com تأیید کردید" مواجه خواهید شد. برای مشاهده داشبورد سایت Google webmaster tools، روی "continue" کلیک کنید.
در صفحه بعد شما ستون Sitemaps را بدون اینکه نقشه سایت در آن باشد، خواهید دید. با کلیک کردن بر روی آن شما به صفحه sitemaps جایی که می توانید نقشه های سایت خود را اضافه کنید، منتقل می شوید. بر روی دکمه قرمز با برچسب "Add/Test Sitemap" کلیک کنید و URL نقشه سایت خود را در کادر مربوطه وارد کنید.
افزونه Yoasts WordPress SEO چندین نقشه سایت را برای سایت وردپرس شما منتشر می کند. Sitemap اصلی sitemap_index.xml است که حاوی پیوند به نقشه های دیگر شما است. شما می توانید sitemap_index.xml را به صورت تنها یا همه نقشه های سایت را یک به یک به گوگل ارائه دهید. توصیه می کنم sitemap_index.xml را به تنهایی ارائه کنید، بعدا گوگل به صورت خودکار سایر نقشه های سایت را کشف و ردیابی میکند.
هنگامی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید، با عنوان در انتظار ظاهر می شود به این معنی که مدتی طول می کشد تا مورد رسیدگی قرار گیرد. این کار به گوگل زمان خواهد داد تا وب سایت شما را ردیابی و به آن وارد شود. بعد از مدتی شما می توانید برخی از آمار در مورد نقشه سایت خود را ببینید. از جمله تعداد پیوندهای موجود در نقشه سایت شما، تعداد صفحات ایندکس گزاری شده و نسبت تصاویر و صفحات وب و ....
سعی کنید حداقل یکبار در ماه، از Google webmaster tools بازدید کنید. همانطور که سایت شما بزرگتر می شود، اطلاعات بیشتر و مفیدتری در مورد وب سایتتان و نحوه مشاهده سایتتان توسط موتور جستجو را خواهید دید. این اطلاعات می تواند به شما در یادگیری نحوه عملکرد سایت شما و سایر مواردی که می توانید برای بهبود عملکرد آن در موتورهای جستجو بکار برید، کمک کند.
منبع:wpbeginner.com
مطالب مرتبط:
اضافه کردن سایت وردپرس خود به گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools)
آموزش ایجاد یک صفحه تمام عرض در WordPress
چایلد تم (child theme) وردپرس چیست؟
منبع: الو پشتیبان - ارائه کننده : آموزش وردپرس - افزایش فروش - متخصص وردپرس
[box type="error" align="alignright" class="" width=""]در یک اتفاق غیر منتظره سایت MOZ به صورت چشمگیر اعتبار تمام سایت ها را کاهش داد بصورتی که خیلی از وب سایت های بزرگ ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. در اینجا به بررسی عوامل احتمالی که باعث این موضوع شده می پردازیم.[/box]
امروز به بررسی دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی (domain authority) در سایت MOZ می پردازم، امیدوارم این مقاله برایتان مفید باشد.
به تازگی اعتبار دامین اتوریتی بسیاری از سایت ها در سطح جهان و البته کشورمان ایران با کاهش عجیبی روبرو بوده است. این مساله باعث شده برای بسیاری این سوال پیش بیاید که چرا چنین اتفاقی افتاده.
[box type="shadow" align="" class="" width=""] در این مقاله یک سری توضیحات درباره: دامین اتوریتی چیست؟ چگونه دامین اتوریتی را به دست آوریم؟ یک دامین اتوریتی خوب چیست؟ و نهایتا دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی برای بعضی سایتها چیست؟ ارائه خواهیم داد.[/box]
دامین اتوریتی (DA) یک موتور رتبه بندی موتور جستجو است که توسط سایت Moz طراحی شده است که پیش بینی می کند که چگونه یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی می شود. نمره دامین اتوریتی (domain authority) از یک تا ۱۰۰ است، که هر چه نمره بالاتر باشد نشان دهنده توانایی بیشتر در رتبه بندی است.
دامین اتوریتی (DA) با ارزیابی عوامل متعدد، از جمله لینک دادن دامنه های ریشه و تعداد لینک های کلی سایت و... در محاسبه یک نمره DA ، به دست می آید. این نمره پس از آن می تواند در مقایسه با وب سایت ها و یا ردیابی " قدرت رتبه بندی" یک وب سایت در طول زمان مورد استفاده قرار گیرد. البته توجه داشته باشید که دامین اتوریتی (DA) یک معیار که توسط گوگل در تعیین رتبه بندی جستجو استفاده شود و بر روی SERPs تأثیر بگذارد نیست و صرفا یک ارزیابی است که توسط سایت Moz انجام می شود.
شما می توانید یک وب سایت را با استفاده از MozBar (یک افزونه کروم رایگان)، Link Explorer (یک ابزار تجزیه و تحلیل Backlink)، بخش تجزیه و تحلیل SERP از Keyword Explorer و ده ها ابزار دیگر SEO در سراسر وب، مشاهده کنید.
نمره Domain Authority در یک مقیاس لگاریتمی ۱۰۰، نمره داده می شود. بنابراین، بالا بردن نمرات یک سایت از ۲۰ تا ۳۰ به میزان قابل توجهی ساده تر است تا افزایش نمره یک سایت از ۷۰ تا ۸۰ است.
به طور کلی، سایت هایی که تعداد بسیار زیادی از لینک های خارجی با کیفیت بالا (مانند ویکی پدیا یا Google.com) را دارند در بالاترین درجه دامین اتوریتی (DA) قرار دارند، در حالی که کسب و کارهای کوچک و وب سایت هایی که لینک های ورودی کمتر دارند ممکن است نمره DA پایین تر داشته باشند. دامین اتوریتی (DA) وب سایت های با نام تجاری جدید همیشه با گرفتن امتیاز یک شروع خواهند شد.
از آنجایی که اداره دامنه به عنوان یک پیش بینی کننده رتبه بندی سایت محسوب می شود، داشتن امتیاز بسیار بالا DA نباید تنها هدف وبمستران باشد. بلکه باید به نمرات DA سایت هایی که مستقیما در SERPs با آنها رقابت می کنند، توجه داشته باشند و هدفشان کسب امتیاز بیشتر از رقبای خود باشد.
در هنگام انجام تحقیقات در نتایج جستجو و تعیین اینکه کدام سایت ها ممکن است پروفایل پیوند قوی تر / مهم تر از دیگران داشته باشند، استفاده از یک ابزار مقایسه ای (به جای نمره مطلق) بهتر است. البته از آنجایی که این یک ابزار مقایسه ای است، لزوما یک نمره "خوب" یا "بد" نمی باشد.
تست سرعت افزونه های وردپرس و بررسی سرعت بالا آمدن سایت وردپرسی
بخش شانزدهم- آموزش ساخت لیست در CSS یا آموزش CSS Lists
بخش پانزدهم- آموزش لینک ها در css یا آموزش CSS Links
بخش هفدهم- آموزش ساخت جدول در CSS یا آموزش CSS Tables
چگونه ویرایشگر گوتنبرگ را غیر فعال کنیم؟ | غیرفعال کردن ادیتور جدید وردپرس
بخش نوزدهم- آموزش عرض و حداکثر عرض در CSS یا آموزش CSS Layout
آموزش گام به گام نصب گوگل آنالیتیکس Google Analytics در وردپرس
آموزش انتقال سایت وردپرس به دامنه جدید(بدون از دست رفتن SEO)
راهنمای مبتدی برای عیب یابی خطاهای وردپرس
موز همان طور که قبلا هم گفته بود در تاریخ ۵ مارس ۲۰۱۹ الگوریتم های خودش رو تغییر داده و از این به بعد با روش دیگه ای به سایت ها اعتبار می دهد. بعد از تغییر الگوریتم های موز اکثر دامین اتوریتی ها با کاهش شدید مواجه شدند که قابل پیش بینی هم بود. ظاهرا این تغییرات به تازگی انجام شده اند و همین باعث شده تعداد زیادی از سایتها در سراسر دنیا و البته ایران با کاهش اعتبار دامین اتوریتی (DA) سایتشان روبرو شوند.
اگر شما نیز از تغییر ناگهانی اعتبار دامنه خود شوکه شده اید نگران نباشید، با توجه به گفته سایت موز دامین اتوریتی را یک پارامتر مطلق در نظر نگیرید و همیشه آن را نسبت به رقبای خود بسنجید.
اما در اینکه دقیقا چه عواملی باعث این تغییرات شده، سایت MOZ توضیحات کامل و جامعی ارائه نداده است ولی دو دلیل عمده ای که می توان به آنها اشاره کرد عبارتند از:
سایت MOZ در روش جدید رتبه بندی دامین اتوریتی (DA) علاوه بر بررسی تعداد لینک ها، امتیاز اسپم اختصاصی (Spam Score) هر سایت را با توزیع مجدد لینکها را براساس کیفیت و ترافیک، همراه با عوامل دیگر، ادغام کرده است.
این کار پیشرفت های اساسی در ارائه دامین اتوریتی بهتر و قابل اعتمادتری نسبت به قبل ارائه می دهد. حالا سایت MOZ می تواند هرزنامه ها را حذف کند، همبستگی را بهبود بخشد و مهمتر از همه، به روزرسانی Domain Authority را نسبت به همه تغییراتی که Google انجام می دهد به روز کند.
این بدان معنی است که حالا که روش جدید راه اندازی شده، وبمستران برخی از تغییرات در مدیریت دامنه و همینطور کاهش اعتبار دامین اتوریتی (DA) سایتشان را مشاهده خواهند کرد.
یکی دیگر از عواملی که باعث این تغییرات نسبتا گسترده شده، تلاش سایت MOZ در تبعیت از تغییرات رتبه بندی در سایت گوگل است. طبق گفته های راس جونز سایت MOZ سعی کرده تا حد امکان الگوریتم های ابزار سایت اکسپلورر خود را با ابزارهای گوگل همگام سازی کند و از این پس از الگوریتم های پنگوئن و پاندای گوگل در ابزارهای خود استفاده کند.
خوشبختانه همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم دامین اتوریتی (DA) صرفا یک ابزار سنجش توانایی در رتبه بندی و یک ابزار تجزیه و تحلیل است و تاثری در رنکینگ گوگل برای سایتها ندارد. علاوه بر این سایت MOZ برای اینکه مشکلی برای سایتهای سئو کار پیش نیاید رسما اعلام کرده که این تغییر رتبه ربطی به سئو سایت و در نتیجه عملکرد سایتهای سئو کار ندارد. پس به هیچ وجه از بابت کاهش اعتبار دامین اتوریتی (DA) نگران نباشید و از این ابزار صرفا به عنوان یک ابزار تجزیه و تحلیل استفاده کنید و رتبه سایت خود را با سایتهای رقیب مقایسه کنید.
رعایت اصول کدنویسی از لحاظ رنکینک موتورهای جستجو دارای اهمیت زیادیست و همچنین برای بالا بردن دامین اتوریتی امری ضروری تلقی می شود.
اگر محتوای سایت شما بهینه بوده و کپی نباشند، موتور های جستجو شما را در کلماتی کلیدی، به کاربران خود نمایش داده و از این طریق علاوه بر جذب کاربران اعتبار دامنه خود را نیز افزایش می دهید.
اگر کیفیت و جذابیت محتوای سایت شما بالا باشند، کاربران شروع به انتشار آن می کنند. این امر به معنای بازدید بیشتر از طریق لینک های ارجاعی است و نهایتا دامین اتوریتی وب سایت را به شکلی مناسب افزایش می دهد.
امروزه مشاهده وب سایت ها فقط از طریق رایانه ها انجام نمی شود و سایت شما برای باز شدن روی گوشی های موبایل و تبلت ها نیز باید مناسب باشد. سازگار بودن سایت باعث می شود تا ترافیک عمده دیگر دستگاه ها را از دست ندهید.
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در میان مردم برای تبلیغات و اهداف تجاری فراگیر شده و اهمیت بالایی پیدا کرده است. قرار دادن قابلیت انتشار محتوای صفحات اصلی سایت در شبکه های اجتماعی توسط کاربران می تواند به سرعت مطالب شما را بازنشر داده و اثرات مثبتی روی دامین اتوریتی شما داشته باشند.
امیدوارم این مقاله در رابطه با دلایل کاهش اعتبار دامین اتوریتی (domain authority) در سایت MOZ برایتان مفید بوده باشد.
یکی از مهم ترین پارامتر های دخیل در بهبود دامین اتوریتی داشتن بک لینک های مناسب از سایت های با دامین اتوریتی بالا می باشد که می تواند به افزایش اعتبار دامنه شما کمک فراوانی نماید.
درسته که بک لینک گرفتن از سایت های معتبر در افزایش دامین اتوریتی اهمیت بالایی دارد اما نباید از لینک سازی های داخلی در وب سایت غافل شوید. هدایت کاربران به صفحات مختلف از طریق لینکهای داخلی باعث ماندگاری بیشتر آن ها در سایت می شود.
بررسی وضعیت لینکهای موجود در سایت اهمیت خیلی زیادی دارد. باید به صورت مداوم و برنامه ریزی شده لینک ها بررسی و مواردی که مشکل دارند و یا خراب هستند از داخل سایت حذف شوند. این کار اعتبار وب سایت و به دنبال آن دامین اتوریتی را افزایش چشمگیری می دهد.
منبع: moz.com و تجربیات شخصی
مطالب مرتبط:
آموزش صادرکردن بلوکها در ویرایشگر گوتنبرگ برای استفاده در سایتهای دیگر
نحوه ایجاد بلوک قابل استفاده مجدد در ویرایشگر بلوک گوتنبرگ
منبع : الو پشتیبان - ارائه کننده: آموزش HTML - تعمیرات وردپرس - آموزش ووکامرس